Wednesday, November 07, 2012

Cabaran & Tercabar

Hari ini aku dihimpit diuji lagi..

IMR..

Aku perlu lebih pantas mengatur gerak bagi memasti projek ini menjadi hak aku...aku perlu bergerak lebih pantas...memecahkan halangan kendiri dan limitasi yang aku letakkan atas nama alasan...betul! alasan adalah penyakit...aku perlu fight penyakit ini...ubatnya adalah keyakinan diri dan kekuatan jiwa yang mendalam..Hj Amir mencabar dan memberikan aku nasihat yang penting...Aku perlu naik ke peringkat yang lebih tinggi...aku perlu kumpulkan keyakinan yang bukan kepalang...utk deal dengan org yang lebih tua dan berpangkat tinggi...ada kesukaran tapi itu lah cabaran..

Renovation PPUM

Hj Amir mencabar lagi...dengan jelas menyatakan masalah kelemahan aku dari segi kontrak..aku perlu akur...walaupun dalam masa yang sama tetap mempertikaikan apa yg dicabarnya,,,,Atau aku belum cukup untuk membuktikan kemampuan aku dalam mengurus semua kerja terutamanya scope Design & Built..
Adakah aku slow dan tidak cukup agresif?
Adakah aku demotivated?
Kena banyak muhasabah diri la kot...

Leadership..
Aku mengakui terdapat kelemahan dlm kepimpinan aku...skang ni tgh baca buku pemimpin 360 darjah..semoga ada impak yang hadir dalam hidup aku...

Aku berdoa pada Allah SWT agar diberikan kekuatan dan kesabaran...Penyakit hati perlu dirawat..Alasan adalah penyakit...
.....................................................................................

Ajak ZZ kuar lunch, kebetulan aku kat area kl...katanya lorat.. ker tak nak jumpa aku...heheheh... pikir positif300x

No comments: